سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای انس! بر شمار دوستان بیفزا، که آنان شفیع یکدیگرند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
جنگ نرم
مهر ماه 1366 ، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در خلیج فارس دست به عملیاتی علیه ناوگان آمریکا زد که طی آن یک هلی کوپتر MH-6 آمریکایی منهدم شد. در جریان این عملیات شش تن از دلیرمردان پاسدار نیز به شهادت رسیدند.
به گزارش مشرق ،  16مهر ماه 1366 ، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در خلیج فارس دست به عملیاتی استشهادی علیه ناوگان متجاوز آمریکایی زد که طی آن یک هلی کوپتر MH-6 آمریکایی با یک فروند موشک «استینگر» منهدم شد. در جریان این عملیات هفت تن از دلیرمردان پاسدار نیز هدف آتشبار هلی کوپتر های آمریکایی قرار گرفته و به شهادت رسیدند که پیکر 6 تن از آنان هیچ گاه به دست نیامد.
فرماندهی این گروه عملیاتی را ، سردار شهید «نادر مهدوی» بر عهده داشت که خود نیز پس از مجروح شدن ، به اسارت تفنگداران دریایی آمریکایی درآمد و در عرشه ناو «یو اس چندلر» تحت شکنجه کماندوهای یانکی قرار گرفته و به شهادت رسید.
 دستیابی سپاه به موشک فوق مدرن «استینگر» در آن سال ، جنجالی بزرگ در محافل سیاسی و نظامی جهان ایجاد کرد و دستگاه نظامی آمریکا را به چالش کشانید.
تصویر زیر مربوط به پوستری است که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران ، به فاصله چند روز پس از شهادت نادر مهدوی و همرزمانش به چاپ رسید و در جریان تشییع جنازه های به دست آمده توزیع شد.
جا دارد از تمامی مسوولان سیاسی و فرهنگی کشور (و حتی لشکری ، علی الخصوص «سپاه») به دلیل بزرگداشت پرشکوه این حماسه تاریخی !! که تنها درگیری نظامی رو در روی ایران و آمریکا به شمار می رود کمال تشکر و قدردانی به عمل آید. جزاکم الله خیرا.  

poster.jpg

 

 

منبع :         

http://mashreghnews.ir/


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهدی ترک 89/7/21:: 5:43 عصر     |     () نظر